Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana?

Cum sa mananci sanatos cand nu ai timp?

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana?

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana daca vrei sa devii vegan sau vegetarian? De ce sa nu mai mananci carne cand ai atatea variante vegane?

Cine stie cate optiuni vegane sunt in realitate nu are motive sa spuna ca vei avea deficiente alimentare daca nu mananci carne.Unde gasesc mancare vegana? Ce trebuie sa stii despre dieta vegana

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana? De ce aleg unii acesti stil de viata?

Oamenii adopta o dieta vegetariana sau vegana din mai multe motive. Cei mai multi devin vegani din motive de sanatate, altii din motive religioase sau motive legate de protectia mediului si protectia animalelor. Folosirea hormonilor si antibioticelor in industria carnii poate fi un alt motiv pentru unii.

Totusi, cele mai importante motive sunt cele legate de sanatate. Apar din ce in ce mai multe informatii legate de beneficile dietei vegetariene.

Prajitura cu curmale

Sunt unii oameni mananca in continuare si produse animale dar le reduc foarte mult pentru ca au aflat efectele neplacute ale consumului de carne.

Numai in Statele Unite, mai mult de 6 milioane de adulti consuma doar produse vegetale. Mai multe milioane americani au eliminat carnea rosie din dieta lor dar consuma in continuare peste, curcn si pui. Si mai multi au renuntat total la carne dar consuma totusi produse lactate si oua.

Pana nu de mult, cele mai multe articole scrise, legate de adoptarea unei diete sanatoase erau concentrate pe deficientele pe care credeau autorii ca le poti dezvolta daca nu mananci carne.

Intre timp, studiile confirma beneficiile de sanatate ale unei diete stricte vegetariene sau vegane. Ce trebuie sa stii despre dieta vegana si cum te poate ajuta asta pe tine?

Cea mai simpla reteta de pizza, Ce trebuie sa stii despre dieta vegana

Cate tipuri de vegetarieni exista?

Strict vorbind, vegetarienii sunt oamenii care nu mananca deloc carne, nici pasare nici peste. Totusi, exista mai multe tipuri de vegetarieni.

Veganii sau vegetarienii totali sunt cei care nu mananca deloc produse animale, carne, lactate oua . Lacto-ovo vegetarienii nu mananca deloc carne dar totusi consuma oua si produse lactate. Lacto- vegetarienii sunt cei care consuma lactate dar nu mananca deloc carne si oua. Ovo-vegetarienii nu consuma deloc carne si produse lactate dar totusi consuma oua.

O ultima categorie este cea vegetarienilor ocazionali. Acestia sunt cei mai multi. Amintiti-va ca la tara, in trecut oamenii mancau carne destul de rar. In aceasta categorie i-as include si pe pesco-vegetarieni. Pestele inseamna tot carne asa ca daca mananci pesti nu inseamna ca esti vegetarian.

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau vegetariana?  Exista risc de sanatate cand devii vegetarian?

Proteinele. Cele mai multe intrebari pe care le adreseaza oamenii unui vegetarian sunt legate de proteine. ‘’De unde iti iei proteinele? Exista mai multe mituri despre alimentatia sanatoasa pe care ar trebui sa le stii!
Studiile arata ca lacto-ovo vegetarienii obtin niveluri recomandate zilnice de proteine foarte usor din oua si produse lactate. Chiar si veganii au niveluri foarte bune de proteine. In ciuda afirmatiilor gresite ca poti obtine proteine bune doar din produsele animale, veganii obtin proteine de calitate din seminte, nuci si cereale integrale. Sunt multe surse vegetale care e furnizeaza necesarul zilnic de proteine. Aici ne referim la mazare, fasole, linte naut, soia si toate semintele, nucile, alunele, migdalele. Vegetarienii care consuma produse din soia si cereale integrale nu au niciodata probleme legate de deficiente de proteine. Dintre celereale, ovazul este unul dintre cerealele cele mai bogate in proteine ca si orezul brun. oricum, nu exista deficienta de proteine. Nimeni nu a avut probleme cu deficienta de proteine. Este doar un mit, usor de desfiintat de catre studiile medicale.

Cum sa ai o alimentatie sanatoasa?

Vitamina B12. Multi cred gresit ca vitamina B12 este produsa de animale. In realitate, vitamina B12 este produsa de bacteriile aflate in tractul digestiv. Este adevarat ca iti poti lua vitamina B12 din carne, oua si lactate. Totusi, sa nu uitam ca aceasta vitamina sensibila este complet distrusa prin gatire, la temperaturi mari. Astfel este posibil ca un carnivor care mananca mancare procesata si gatita la temperaturi mari sa aiba deficiente de vitamina B12.
Cei care evita in aimentatia lor, produsele de origine animala cu totul, trebuie sa ia suplimente de vitamina B12.
Deasemnea ei, pot consuma alimente imbogatite cu vitamina B12. Aici ma refer la laptele vegetal care de obicei, contine vitamina B12 .
Fierul. Fierul din carne se absoarbe mult mai usor decat fierul din plante dar asta nu este un lucru bun. De ce? Pentru carnivori este foarte usor sa depaseasca nivelul necesr de fier. Ei chiar au un nivel ridicat de fier in corp. Ce inseamna un nivel ridicat de fier in corp? Inseamna ca apr anumite riscuri legate de aparitia unor boli grave precum cele de inima sau chiar cancer.
Din fericire, oamenii nu au nevoie de un nivel ridicat de fier. Avem nevoie de foarte putin fier si asta se poate obtine si din plante . Studiile arata vegetarienii au un nivel foarte bun de fier obtinut din plante. Fierul se absoarbe in prezenta vitaminei C. Vegetarienii au destula vitamina C din legume si fructe. Din cauza acidului fitic prezent in fructe si legume, fierul nu se absoarbe la fel de usor ca din produsele din carne.
Omega 3 si acizi grasi. Se crede gresit ca poti obtine Omega 3 si acizi grasi doar din peste. Dieta vegana care nu include peste poate avea nivele scazute de Omega 3 si acizi grasi daca nu se consuma seminte de in si nuci.
Veganii pot obtine Omega 3 si acizi grasi din alge, seminte de in, nuci, boabe de soia si uleiuri vegetale.
Nucile protejeaza inima la un inimii indice glicemic scazut si contin multi antioxidanti proteine vegetale fibre minerale si acizi grasi sanatosi. Singura parte mai putin buna pentru cei care vor sa nu se ingrase este ca nucile au foarte multe calorii. Nu consuma mai mult de o mana de nuci si seminte zilnic! Consuma portii reduse chiar si din alimentele considerate sanatoase!
Nucile in particular, sunt bogate in omega 3 si acizi grasi esentiali si au multe beneficii legate de sanatatea inimii si creierului.Ulei de argan bio

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana? Ce fel de dieta ti se potriveste?

Pentru unele persoane este foarte greu sa devina total vegetariene sau vegane. Pentru astfel de persoane este recomandata o dieta de tip mediteranean. Asta inseamna ca mananci foarte multe alimente vegetariene dar totusi din cand in cand mananci peste sau fructe de mare.
Doar tu poti decide ce fel de regim alimentar abordezi. Daca iti doresti sa ai o sanatate mai buna trebuie sa ai in vedere cateva lucruri.

Poti fi sanatos, consumand doar produse vegetale?

S-a demonstrat ca o dieta vegana sau vegetariana este mult mai sanatoasa decat una care include carne in meniu.
Totusi, atunci cand hotarasti sa devii sau vegetarian, trebuie sa te asiguri ca ai o alimentatie diversificata. Tu trebuie sa te asiguri ca incluzi in alimentatia ta, toate acele produse vegetale care iti asigura toti nutrientii, vitaminele si mineralele de care ai nevoie pentru o sanatate buna.
Poti fi vegetarian si sa mananci prost.Tehnic vorbind, o dieta care include Coca Cola, zahar, faina alba, ulei rafinat si margarina, este o dieta vegetariana, nu?
Pentru a avea o sanatate buna, trebuie sa te asiguri ca mananci fructe, legume si cereale integrale. Este de asemenea important si inlocuiesti grasimile animale cu grasimi sanatoase precum cele care se gasesc in nuci ulei de masline si seminte.
De asemenea trebuie sa retii ca daca mananci prea multa mancare vegetala, tot te poti grasa. Daca consumi prea multe calorii chiar si din mancarea vegetala, redusa in grasimi, tot te vei ingrasa. Pentru a pastra o masa corporala redusa trebuie sa reduci portiile si sa faci sport.

Te poate proteja de boli, faptul ca adopti o dieta vegetariana?

Desigur! Spre deosebire de carnivori, vegetarienii consuma mai putina grasime saturata si au mai putin colesterol rau. In plus, au niveluri mai ridicate de vitamina C si E, antioxidanti importanti pentru longevitate si imunitate. Ei consuma mai multe fibre, au mai mult acid folic, mai mult potasiu si mai mult magneziu.
Nu au probleme cu tensiunea arteriala si au o masa corporala scazuta, doua elemente importante pentru sanatate buna si longevitate.
Riscul de a dezvlta boli cronice este mult mai mic in cazul veganilor si al vegetarienilor. In plus, vegetarienii de obicei, nu fumeaza, nu consuma bauturi alcoolice. Cei care aleg sa si faca sport sau exercitiu fizic pot beneficia de o sanatate de invidiat.
Riscul de a dezvolta boli cardiace sau cancer este mult mai scazut la cei care renunta la produsele de origine animala.

longevitate adventisti Loma Linda
Se stie ca Adventistii de Ziua a Saptea care sunt vegetarieni, se bucura de o sanatate mai buna si traiesc mai mult decat restul lcuitorilor din Statele Unite. Ei nu fumeaza, nu consuma alcool si nici cofeina. Ei traiesc mai mult si au o calitate a vietii mai buna.
Pentru a-ti proteja inima este bine sa alegi sa mananci cereale integrale, fructe si legume. Pentru ca se se digera mai greu, cei care le consuma, au un indice glicemic mai scazut. Consumul regulat de fructe si legume te ajuta sa pastrezi nivelul zaharului constant. Fibrele solubile ajuta de asemenea, la reducerea colesterolului.

Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana? Si vegetarienii se pot imbolnavi

Nu tot ce este vegetarian este neaparat sanatos si mai ales daca se face abuz. Diferenta dintre uz si abuz este foarte mica de multe ori. Vegetarienii trebuie sa fie atenti la anumite alimente de origine vegetala care pot fi daunatoare.
Carbohidratii rafinati, precum, zaharul, faina alba, cartofii si orezul alb, cresc nivelul de zahar din sange. Asta mareste riscul de atac de cord si diabet. Carbohidratii rafinati au efecte neplacute asupra sanatatii deaceea trebuie sa-i eviti.
Asa ca daca esti vegetarian si totusi consumi acesti carbohidrati rafinati, ai risc de a dezvolta boli de inima.

Cancer. Sute de studii arata ca un consum mare de fructe si legume poate reduce riscul de a dezvolta anumite tipuri de cancer. Exista destule dovezi ca vegetarienii au un risc mai scazut de a dezvolta boli decat carnivorii.
Pentru un vegetarian este mai usor sa obtina minimul necesar de vitamine din cereale, fructe si legume.
Diabet. Diabetul de tip 2 este o boala din ce in ce mai raspandita printre consumatorii de produse animale.
Poti dezvolta diabetul de tip 2 daca mananci carne si consumi multe grasimi animale.Dac ai o dieta exclusiv vegetariana, riscul de a dezvolata aceasta boala este extrem de scazut.
Studiile arata ca cei care consuma fructe si legume reduc considerabil riscul de a dezvolta diabetul de tip 2. Chiar daca nu esti vegetarian, renunta la consumul de carne rosie, grasimi saturate si carbohidrati rafinati pentru a reduce acest risc!Dinti frumosi alimente sanatoase

Consuma mai multe fructe si legume si scoate din meniul tau carnea de porc, carnea de vita si mai ales, produsele de patiserie! Acestea din urma sunt adevarate ‘’bombe’’ pentru ca ele combina zaharul cu grasimile saturate, foarte nocive.

Deficienta de calciu si fracturile de oase. Sanatatea oaselor este foarte importanta. Exista persoane care nu sunt hotarate sa adopte o dieta vegetariana de teama ca vor avea probleme cu deficienta de calciu. Ei cred ca gasesc calciu doar in oua si lactate, ceea ce este complet gresit,
Vegetarienii au mai mult calciu decat persoanele care consuma carne si lapte. Este adevarat ca laptele este bogat in calciu insa nu este asimilat de catre corp. Dimpotriva, cei care consuma mai mult carne si lapte decat legume au deficiente de calciu.

viata lunga legume
Vegetarienii au risc mai mic de a avea fracturi de oase si mai putine probleme legate de deficienta de calciu.
Ce trebuie sa stii despre dieta vegana? De unde isi iau calciu veganii si vegetarienii? Din legume! La vegetarieni exista sansa ca sa aiba mai mult calciu, nicodata mai putin decat au nevoie.
Anumite legume precum broccoli varza chinezeasca contin foarte mult calciu. Spanacul contine si el calciu dar se absoarbe mai greu pentru ca are foarte multi oxalati.
In plus continutul ridicat de magneziu si potasiu din legume si fructe reduce aciditatea. Sangele trebuie sa fie alcalin pentru a fi sanatos. In cazul in care exista prea multa aciditate in corp, se ia calciu din masa osoasa pentru a se crea echilibru. Astfel, se pierde calciu si carnivorii ajung sa aiba defieiciente serioase de calciu.

Acum ca ai aflat ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana, poti alege mai usor ce fel de dieta si stil de viata sa adopti.

Sumar
Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana ?
Nume Articol
Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana ?
Descriere
Ce trebuie sa stii despre dieta vegana sau cea vegetariana daca vrei sa devii vegan sau vegetarian? De ce sa nu mai mananci carne cand ai atatea variante vegane?
Autor
Publicat de
Juliana
Logo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *