May si Might – verbe modale
Verbele modale may si might sunt auxiliare care se folosesc pentru a exprima probabilittatea, posibilitatea si permisiunea in limba Engleza. Sunt cateva reguli legate de folosirea lor si trebuie sa le stim pentru a ne exprima corect.
Cand folosim verbele modale May si Might?
Aceste doua verbe sunt folosite in principal, pentru a exprima posibilitatea. In intrebari, may si might sunt folosite pentru a exprima permisiunea. Cu alte cuvinte, folosim may or might pentru a cere permisiunea, in intrebari.
These two verbs are mainly used to express possibility. In questions may and might are used to ask for permission.
Ca si celelalte verbe modale , atat may cat si might sunt urmate de infinitivul scurt al verbului, adice, fara To.
Just like other modal verbs, these two are used as auxiliaries with the base form of the verb, that is without To.
Nu conteaza ca vorbim despre prezent sau despre viitor, may si might se folosesc la fel.
It doesn’t matter if you are talking about the present or the future. These modal verbs are used in the same way.
Verbele modale may si might sunt folosite pentru a exprima posibilitatea, probabilitatea specifica.
May and might are used to express specific possibilities.
I’m going to give you a few examples to show you how these two verbs are actually used.
Va voi da cateva exemple mai jos:
- It may rain tomorrow. I’m am talking about a specific time in the future, that is tomorrow.
- He may be very angry when he finds out.”When he finds out” refers to one piece of news that he will find out at a specific time in the future.
Exprima posibilitatea in prezent sau in viitor. Nu are importanta. Intelegem cand credem ca este posibil sau nu, din context.
- She might already be at school now. This sentence is about the present.
- She might be at school tomorrow. This sentence is about the future.
You can understand this from the meaning of the whole sentence not from the modal verb.
May este folosit pentru a exprima ca ceva este posibil. May is used to express something that is possible.
- I can’t find my keys. They may be in the car.
If you are going out you say: Daca isi afara si sta sa ploua spui:
- I think I should take an umbrella. It may rain later.
Permisiunea politicoasa cu May
Poti folosi May pentru a cere permisiunea, intr-un mod politicos.
You can use May to express permission in a polite way.
May is more polite than Can. Actually, it is the most formal way to ask for permission.
- May I ask a question?
- May I use your phone?
Permisiunea politicoasa cu Might
Poti folosi Might pentru a cere permisiunea intr-un mod politicos, formal. You can ask for permission using might, as well.
Might este foarte formal atunci cand il folosim pentru cere permisiunea. Note that using might in questions is very formal.
May not sau Might not
Verbele modale may si might primesc Not pentur a forma negativul. Ele nu au forma negativa scurta.
The negative form of may is may not. There’s no short form of may or might not.
- They may not be able to help you. – which means -I think it’s possible that they won’t be able to help you.
- They might not be ready. There’s no difference between may and might here.
Might is similar to may when talking about possibility but it is a little less likely to be true. There’s more doubt about it.
I don’t know where my keys are.They might still be in the car. I have no idea where they might be.
Exprimarea conditiei cu May si Might
You can use may or might to express possibility in conditional sentences.
You might miss your flight unless you leave now. or You may miss your flight if you don’t leave now.
You can use may or might to express the present possibility with continuous actions:
What do you think he is doing now? He might be listening to some music.
Formele de trecut
Cum folosim May si Might la Trecut?
Using might when talking about the past:
- What do you think he did yesterday? He might have listened to some music.
- What do you think he was doing yesterday? He might been listening to some music.
L-am sunt ieri si nu a rapsuns. Ce crezi ca facea cand l-am sunat. Proababil asculta muzica.
Cand vrem sa exprimam posibilitatea, in trecut, la forma negativa, folosim may sau might + have + participiu trecut.
When we want express possibility, in the negative, using may or might in the past, we say:
- He might not have heard you.
When I was a child I was very shy. I would speak in low voice. Sometimes people didn’t reply when I said Hello. Later I understood that they didn’t hear me.
You said hello to him but he didn’t say anything. Now you wonder why. There may be a good explanation for that, which is: He might not have heard you.
Have + Participiu Trecut al verbului
Cand vrem sa exprima ceva ce are legatura cu trecutul, vom folosi may sau might + have + participiul trecut al verbului. (verb-ed sau forma a 3 a a verbului, in cazul verbeleor neregulate)
When talking about the past, we use have +past participle.
- I can’t find my keys. I think I may have left them in the car.
You can also say:
- I might have left them in the car.
Uneori, putem exprima acelasi lucrur folosind atat may sau might cat si verbul modal Could. Folosim, may, might si Could pentru a exprima posibilitati specifice.
- It could/may/might be very hot tomorrow.
May In urari
May se foloseste pentru a exprima dorinte si pentru a face urari de nunta, urari de viata lunga, fericita etc.
- May you live a long happy life! Sa traiesti multi ani fericiti!
- May you live long happy life together! Urare de nunta sau aniversare.
Diferenta dintre May si Might
Ca sens, atat May cat si Might, inseamna acelasi lucru. Sunt 3 diferente de nuanta intre May si Might.
- 1. Might exprima o probabilitatea putin mai mare decat May.
- 2. Fata de May, verbul modal might are o nuanta mai formala cand cerem permisiunea.
- 3. Reported Speech – Vorbirea Indirecta
In vorbirea Indirecta, Might este forma de trecut care corespunde lui May in vorbirea directa. ex.
Cam acestea ar fi diferentele dintre May si Might.
Exercitii cu verbele modale may si might
1. Where is Jade? She …… at home doing the washing up.
2. She says she ….. go to shopping tomorrow.
3. You …… miss your flight if you don’t leave right now.
4. He ….. be able to help you. He’s very busy at the moment.
5. ……. I use your pen please? Mine is not working properly.
6. He said he had talked to Jane. He …… have talked to her on his way home, but I can’t be sure.
7. Take an umbrella with you. They say it ……. rain later.
8. I can’t find my wallet. I ……. have left it at home.
9. ……. you get more happiness than last year.
10. Was that John walking by? It …… have been. I’m not sure.
Sper ca lectia a fost utila si ati inteles cand puteti folosi verbele modale may sau might. daca aveti intrebari, le puteti lasa intr-un comentariu mai jos. Promitem sa raspundem cat de repede putem.