Teste creative la angajare in vanzari

secrete la interviu

Teste creative la angajare de personal in vanzari

Angajarea de personal profesional poate sa coste companiile, greselile la angajare pot costa insa mult mai
mult. Angajarea de personal nepregatit sau nepotrivit poate sa coste de fapt mult mai mult. Pentru a lua o
decizie, nu este de ajuns sa ai un set de intrebari pentru interviu. Cea mai buna modalitate de departajare a candidatilor este un set de teste creative la angajare. De multe ori, un candidat care are un CV perfect si raspunde perfect la toate intrebarile de la interviu poate fi total nepotrivit pentru postul respectiv.

secrete la interviu, teste creative la angajare
Pentru a scoate la iveala posibilele talente ale unui candidat, ar trebui sa se testeze altfel potentialii angajati. E la fel ca atunci cand vrei sa-ti cumperi masina. Nu cumperi masina fara sa mergi la drive test, nu?  La fel este si aici. Nu investesti intr-un candidat fara sa te asiguri ca are talentul si atitudinea necesara postului respectiv.
Daca chiar vrei sa gasesti persoana ideala pentru postul disponibil in compania ta, studiaza propunerile si
recomandarile noastre de mai jos! Sunt recomandari folosite de companii mari care angajeaja personal. Deasemenea, recomandarile ajuta si pentru cei care intentioneaza sa-si caute o slujba potrivita.

Iata mai jos cateva teste creative de angajare a personalului in vanzari:
Proiect. Cred ca un proiect poate departaja mai bine pe candidati. Este vorba de un mic proiect legat de postul
pentru care candidatul vine la interviu.
De exemplu, daca angajezi agenti de vanzari,cere-le sa faca un proiect de strategie in vanzari pentru un
anumit segment de piata. Cum abordeaza ei piata in care vor lucra? Un proiect interesant poate fi legat de gasirea unei solutii in cazul unei probleme. Iei o problema cu care se poate confrunta un viitor angajat si ii ceri sa gaseasca solutii. Proiectul va fi prezentat de fiecare candidat la urmatorul interviu unde se va discuta despre strategiile de
vanzare.
Provocare.  Prezentare in Power Point . Poti cere candidatului sa faca o mini prezentare realizata in Power
Point sau alt program necesar in vanzari.
Fisa postului asa cum o vede candidatul. Cel mai interesant este sa ceri candidatului sa scrie descrierea
postului pentru care a venit la interviu. Astfel, iti poti da seama daca ai in fata candidatul potrivit. Acest tip de proiecte da ocazia candidatului sa demonstreze experienta si priceperea sa in vanzari. Deasemenea, va fi si un bun subiect interesant de discutie legata de oportunitatile si provocarile postului respectiv.
Un articol de 200- 300 de cuvinte. Personal, cred ca scrierea acestui trebuie sa faca parte, obligatoriu, din setul de teste creative la angajare. Candidatului i se va cere sa vina la interviu cu un mic articol scris de
el. Subiectele alese pot fi legate de vanzari sau nu. Faptul ca vine la interviu cu articolul facut demonstreaza ca este capabil/a sa-si faca ‘’temele’’ si poate lucra avand un ‘’deadline’’.
O provocare deosebita este sa faca articolul in cel mult 30 de minute, pe loc. Astfel, poti descoperi si
alte calitati. Capacitatea de a lucra in conditii de stres, cu ‘’deadline’’ si cat de repede poate sa scrie.
Test rapid. Testul rapid se poate face in timpul interviului. Cere candidatului sa demonstreze calitatile sale de
spontaneitate si persuasiune cu un test practic. Poti cere candidatului sa-ti vanda un obiect ales la
intamplare.
Test practic. O alta provocare care demonstreaza spontaneitatea este sa spuna rapid 5 variante de utilizare a
unui obiect precum o agrafa de birou. Pe langa spontaneitate, iti dai seama de abilitatea sa de a lucra in
conditii de stres. Si acest test il poti face in timpul sau la sfarsitul interviului.
Poveste de viata. Pentru a intelege mai bine caracterul si personalitatea unui candidat este recomandabil sa-i ceri sa-ti spuna ceva despre viata ei/lui. Candidatul trebuie sa spuna o poveste reala din viata sa, o excursie, la
pescuit, prima vanzare, orice… Cel care ia interviul, poate la randul sau sa spuna o ”poveste” cu un final neasteptat. Povestea trebuie sa aiba un final neasteptat sau sa contina ceva care sa-l faca pe candidat sa puna o intrebare. Daca pune intrebarea respectiva, demonstreaza ca a fost atent/a .  De exemplu, povestea poate include ceva de genul: ”Eram la pescut si am prins un peste. Din pacate, mi-a scapat din carlig. Chiar inainte sa scape mi-am dat seama ca era exact acelasi peste pe care l-am prins si anul trecut in acelasi loc.” Intrebarea care trebuie sa vina automat de la candidat, este: ”De unde stiti ca era acelasi peste?” Cei care nu pun intrebarea, sunt descalificati.

Citeste si:  Clopotel tibetan pentru energizare

Cu siguranta, exista si alte teste creative la angajare a personalului in vanzari.

Sumar
Teste creative la angajare de personal in vanzari
Nume Articol
Teste creative la angajare de personal in vanzari
Descriere
Angajarea de personal profesional poate sa coste companiile, greselile la angajare pot costa insa mult mai mult. Angajarea de personal nepregatit sau nepotrivit poate sa coste de fapt mult mai mult. Pentru a lua o decizie, nu este de ajuns sa ai un set de intrebari pentru interviu. Cea mai buna modalitate de departajare a candidatilor este un set de teste creative la angajare.
Autor
Publicat de
Juliana
Logo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *