Stresul in timpul sarcinii

Desi este normal in anumite limite si face parte din viata noastra, stresul in timpul sarcinii nu este bun pentru fat. Fie ca e vorba de tensiunea acumulata la job, in familie, in relatiile cu ceilalti, sunt momente in care iesim din starea de normalitate iar agitatia si grijile incep sa ne macine. In timpul sarcinii, stresul isi face aparitia tot mai pregnant. Unele mamici trec prin aceasta stare din cauza grijilor cu privire la evolutia sarcinii, la nasterea propriu-zisa sau la starea de sanatate a copilului. In timp, stresul poate afecta mamicile cat si copilul. Tocmai de aceea, e important ca acestea sa stie care sunt simptomele starilor de tensiune si cum le pot diminua:

• Oboseala

• Insomnia

• Anxietatea

• O concentrare scazuta

• Dureri de cap insotite de hipertensiune arterialaCum afecteaza stresul sarcina?Starile de tensiune din timpul sarcinii cresc activitatea sistemului imun, ceea ce poate genera inflamatii. Acestea la randul lor, pot duce la o nastere prematura. Unii copii nascuti prematur se confrunta cu probleme de sanatate asociate cu nedezvoltarea completa a plamanilor sau a altor organe. Greutatea mica la nastere a copilului poate genera destul de multe riscuri asupra sanatatii bebelusului iar expunerea la situatii care afecteaza emotional mama in timpul nasterii poate avea efecte imediate in organism precum cresterea batailor inimii, presiunea sangelui sau anxietatea cronica.

Stresul in timpul sarcinii

Se poate spune ca starea emotionala a mamicii din cele 9 luni, influenteaza starea de sanatate a copilului aproape in aceeasi masura ca si alimentatia. Alt aspect important care a fost scos la lumina de unele cercetari este faptul ca stresul din timpul sarcinii poate genera un risc important asupra copiilor precum autismul. Mai mult, impactul starii de tensiune a mamei se poate vedea ulterior si in comportamentul emotional al copilului.

Cum poti reduce stresul din timpul sarcinii.

Daca esti o tanara mamica, este foarte important sa stii sa reduci starea de tensiune si de aceea, iti propunem cateva trucuri pe care le poti aplica oricand:

• Asculta-ti corpul! Acesta iti va da indicii de fiecare data cand ceva va fi in neregula.

• Pune odihna pe primul plan. Fa pauze intre activitati si acorda-ti un timp de respiro in care pulsul si bataile inimii sa iti revina la normal.

• Sarcina nu inseamna lipsa sportului. Este chiar indicat sa faci miscare (moderata). Aceasta te va ajuta sa eviti complicatiile si sa elimi hormonii de stres.

• Uneori, masajul prenatal poate face minuni! Te va relaxa si te va ajuta sa elimini stresul in timpul sarcinii.

• Ia in calcul cititul, aromaterapia sau ascultarea unui playlist pentru relaxare. Urmeaza sfaturile noastre si bucura-te de sarcina si de un copil sanatos.

Doctorii sfatuiesc femeile ca in cazul in care apare depresia in timpul sarcinii, sa nu ia antidepresive!

Citeste si articolul ”Ce trebuie sa stii inainte de a avea un copil”, daca nu esti inca gravida dar iti doresti sa fii!

Poti sa ne lasi un comentariu mai jos daca doresti sa impartasesti cu noi modul in care tu reusesti sa reduci stresul in timpul sarcinii.

Sumar
Stresul in timpul sarcinii
Nume Articol
Stresul in timpul sarcinii
Descriere
Desi este normal in anumite limite si face parte din viata noastra, stresul in timpul sarcinii nu este bun pentru fat. Fie ca e vorba de tensiunea acumulata la job, in familie, in relatiile cu ceilalti, sunt momente in care iesim din starea de normalitate iar agitatia si grijile incep sa ne macine.
Autor
Publicat de
Juliana
Logo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *