Pita Fara Gluten – Vegana

Pite – Cococi Fara Gluten, Vegane, Fara Amidon

Astazi, facem pita fara gluten vegana. Daca nu iti facem bine glutenul sau pur si simplu, vrei sa incerci sa vezi cum este sa consumi mai putin gluten, trebuie neaparat sa faci aceste pite din ovaz si orez.

Le putem umple cu legume sau cu ce va ajuta imaginatia. Sunt delicioase si se fac rapid. Le putem consuma in loc de sandvisuri sau le putem folosi in loc de chifle pentru burgeri.

Daca vrei sa vezi reteta in varianta video, intra pe canalul 100 de ani – retete fara alergeni, folosind linkul de mai jos:

Reteta pita fara gluten vegana – Ingrediente:

  • Faina de orez
  • Faina de ovaz
  • Sare si condimente dupa gust
  • Apa fierbinte ( clocotita )
  • Drojdie de bere sau drojdie activa, drojdie nutritionala (optional, pentru gust )

Masuram volumetric 1 cana de 250 ml.
Dintr-o cana de faina, putem sa facem 5 pite.

Reteta de pita fara gluten – varianta cu mai mult ovaz :

Punem in cana mai multa faina de ovaz si mai putina de orez.
Adaugam sare si o lingurita de drojdie activa, nutritionala pentru aroma.
Puteti adauga si drojdie normala daca vreti un gust si mai intens de paine.
La o cana de faina, vom adauga o cana de apa clocotita.
Le amestecam foarte bine si lasam aluatul sa se raceasca.
Aluatul este destul de lipicios. Il impartim in 5 parti egale si intindem pitele.
Punem faina de orez pe masa de lucru ca sa nu se lipeasca si incepem sa il intindem cu grija, intre 3 – 5 mm grosime.
Din cauza ovazului, miezul pitelor va fi mai umed. Punem o tigaie la incins, la foc mediu spre tare.

Citeste si:  Lamaita - Prajitura Fara Gluten Din Quinoa Si Mei
Cum coacem pita fara gluten?

Punem pita in tigaie si cu o spatula ne asiguram ca nu sta fix in acelasi loc ca sa nu se arda.O apasam si o miscam,
ca sa nu se arda mai mult intr-un loc.
Dupa 2-3 min incepe sa se umfle. Se dezlipeste partea de sus de cea de jos.
Nu o lasati sa se umfle si sa se dezlipeasca intr-un singur loc.
O apasati in locul in care se umfla, in asa fel incat sa se duca aerul peste tot si sa se dezlipeasca pita pe toata suprafata .
Curatam tigaia de faina arsa si trecem la urmatoarea pana cand le terminam.
Le acoperim cu un servet si le pastram la temperatura camerei.

Varianta cu mai multa faina de orez.

La o cana de faina de orez am adaugat doar o lingura de faina de ovaz. In rest procedam la fel.

Avem si retete de paine fara gluten. Vrei sa faci si lipii fara gluten? Gasesti reteta aici: Lipii din faina de cocos fara gluten.

Aboneaza-te la canalul de retete 100 de ani – Retete fara Alergeni!

Lasa un comentariu mai jos si spune-ne cum a iesit reteta de paine fara gluten! Vrei sa afli cum sa faci si alte bunatati?

Poti propune si alte retete sanatoase pe care sa le pregatim in acest blog sau pe canalul de retete.

Citeste si:  Paine Cu Malai Fara Framantare

Nu uita sa te abonezi la canalul de you tube – 100 de ani – Retete fara alergeni – Retetele Longevitatii, daca vrei sa vezi ai alte retete de paine, placinta si dulciuri facute din ingrediente sanatoase, fara gluten sau zahar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *