Papanasi Fara Gluten Din Quinoa, Mei Si Faina De Cocos

Papanasi si Gogosi din Quinoa, Mei si Faina de Cocos

Astazi, facem reteta de desert sanatos, gogosi si papanasi fara gluten, din quinoa mei si faina de cocos. Daca vrei sa mananci ceva dulce sanatos si delicios, incearca aceasta reteta vegana, fara gluten si fara alti alergeni.

Poti vedea reteta si in varianta video pe canalul de you tube, 100 de ani – retete fara alergeni, aici:

Reteta – Papanasi fara gluten

Pentru aceasta reteta de gogosi sau papanasi fara gluten, avem nevoie de urmatoarele ingrediente sanatoase:

  • 100grame de mei
  • 100grame de quinoa
  • Coajă de lămâie
  • Praf de sare
  • Vanilie
  • Lapte Vegetal până la 550g
  • 50g faina de cocos
  • 18g psyllium
  • 1 pliculeț praf de copt (pentru 500g făină) sau 10g praf de copt de casa

Cum facem reteta de papanasi?

Incepem prin a spala bine meiul si quinoa. Trebuie sa le spalam bine, pana nu mai fac spuma altfel este posibil ca aluatul sa fie amarui.

Hidratam meiul si quinoa!

Punem la hidratat peste noapte sau pentru 8 ore cele 100 de grame de mei si cele 100 de grame de quinoa cu 1 lingura de otet de mere sau zeama de lamaie.

Le lasam la temperatura camerei sau la frigider.

Dupa 8 ore de stat la hidratat,le spalam bine, le clatim si le punem pe cantar.

Citeste si:  Cozonac cu Maia - Ferment Natural

Adaugam lapte pana la 550gr.

Boabele hidratate au avut in jur de 360 de grame si am adaugat lapte de cocos pana la 550 de grame. (Poti vedea reteta de lapte de cocos facut in casa, dand click pe linkul de mai sus.)

Impreuna cu meiul, quinoa si laptele, vom adauga coaja de lamaie, aromele si praful de sare.

Papanasi – reteta – Ingredientele uscate

Dam totul la blender pana obtinem o crema sau emulsie foarte fina. Intr-un bol, amestecam/mixam foarte bine faina de cocos cu psyullium-ul si praful de copt.

Adaugam cerealele pe care le-am dat foarte bine la blender.

Aluatul se va ingrosa in 10-15 secunde. Lasam aluatul sa se odihneasca pentru aproximativ 5 minute.

Dupa 5 minute, ne umezim mainile si incepem sa formam gogosile.

Folosim o tigaie sau o oala pentru prajit.

Papanasi din quinoa, mei si faina de cocos
Papanasi din quinoa, mei si faina de cocos
Crema vegana pentru papanasi – reteta ingrediente
  • iaurt vegan
  • zeama de lamaie
  • indulcitor/sirop de artar

Daca esti vegan/a, poti face crema/sosul pentru papanasi, din iaurt vegan la care adaugi zeama de lamaie si indulcitor dupa preferinta.

Poti adauga si niste dulceata de fructe de padure sau orice alte fructe preferi.

Pofta buna!

Aboneaza-te la canalul de retete 100 de ani – Retete fara Alergeni!

Lasa un comentariu mai jos si spune-ne cum a iesit reteta de gogosi sau papanasi din quinoa, mei si faina de cocos! Vrei sa afli cum sa faci si alte bunatati?

Citeste si:  Placinta ciobanului vegana

Poti propune si alte retete sanatoase pe care sa le pregatim in acest blog sau pe canalul de retete.

Nu uita sa te abonezi la canalul de you tube – 100 de ani – Retete fara alergeni – Retetele Longevitatii, daca vrei sa vezi ai alte retete de paine si dulciuri facute din ingrediente sanatoase, fara gluten sau zahar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *