Cauzele Deficientei De Minerale

Advertisements

Cine Ne ”Fura” Mineralele Din Organism?

Ai probleme cu absorbtia mineralelor? Poate ca este ceva ce nu faci cum trebuie. Afla care sunt cauzele deficientei de minerale din organism!

Mineralele au un rol foarte important in functionarea corecta a organismului si trebuie sa existe un echilibru in dieta noastra, astfel incat, tot ceea ce mancam sa fie bine asimilat.

Advertisements
  • Stiai ca stresul micsoreaza rezervele de magneziu si reduce absorbtia acestuia?
  • Stiai ca daca iti lipseste magneziu, ar trebui sa bei mai putina cafea? Consumul excesiv de cafea poate contribui la dezvoltarea osteoporozei, ca urmare a scaderii absorbtiei calciului în oase.
  • Stiai ca alcoolul si băuturile acidulate favorizează pierderea de calciu? Consumul excesiv de alcool provoacă o scadere a densitătii osoase si incetineste vindecarea fracturilor.
  • Stiai ca excesul de proteine de origine animala poate duce la reducerea absorbtiei calciului în sange?
  • Stiai ca nu trebuie sa iei suplimente cu calciu si magneziu in acelasi timp? Calciul impiedica absorbtia magneziului.
  • Stiai ca magneziul este un mineral solubil iar fierberea si incalzirea la temperaturi inalte poate duce la eliminarea acestuia din alimente?
  • Stiai ca diureticele, insulina si nicotina produc un deficit de magneziu?

Rolul mineralelor in organism

Printre cele mai importante minerale se numara magneziul, calciul, zincul, fierul, manganul si potasiul.

Cauzele Deficientei De Minerale
Cauzele Deficientei De Minerale
  • Magneziul joaca de asemenea un rol important in controlul muscular si eliminarea de toxine daunatoare.
  • Zincul produce material genetic si proteine, transporta vitamina A in corp si este responsabil pentru perceptia gustului, vindecarea ranilor, productia de sperma si dezvoltarea normala a fatului in sarcina.
  • Fierul este o parte a hemoglobinei, o proteina care transporta oxigenul in toate celulele corpului. Deficienta de fier poate fi tradata de oboseala.
  • Manganul faciliteaza raspunsul celular, functioneaza cu enzime si este esential pentru multe functii ale corpului.
  • Potasiul mentine echilibrul hidro-electrolitic al organismului si ajuta contractiile musculare, sanatatea celulelor si impulsurile nervoase.

Cine ne fura mineralele din organism?

Dieta dezechilibrata, medicamentele si consumul excesiv al unor alimente pot contribui la deficienta anumitor minerale din organism.

Cafeina

Combinată cu alimente care contin mult zahar, cafeaua poate avea efecte nocive asupra sistemului osos.

Citeste si:  Jurnal de sarcina pentru gravide

Consumul de cafea, si in general cafeina, stimuleaza diureza si faciliteaza pierderea prin urina, a calciului si a magneziului. De asemenea, consumul excesiv de cafea poate contribui la pierderea de sodiu si potasiu.

Consumul de alcool

Alcoolul accelereaza eliminarea de magneziu prin rinichi si poate epuiza organismul de calciu, zinc, fier, mangan, potasiu si crom.

Bauturile carbogazoase

Bauturile carbogazoase contin cantitati importante de fosfor si influenteaza negativ capacitatea organismului de a stoca calciul.

Deasemenea, bauturile carbogazoase determina si pierderea de potasiu. Acidul fosforic din bauturile racoritoare leaga magneziul, formand un compus insolubil.

Excesul de insulina

Insulina este un hormon produs de pancreas pentru a regla nivelul glicemiei in sange. Cu cat mancam mai mult si mai des, cu atat creste nivelul insulinei in sange. Excesul de insulina din corp determina retinerea calciului prin reabsorbtia la nivelul rinichilor.

Nivel scazut al acidului gastric

Organismul are nevoie de un nivel specific de acid gastric pentru a descompune mineralele, in special, calciu. Un nivel scazut al acidului gastric poate fi si un semn al deficientei de zinc, deoarece zincul este necesar organismului pentru a putea produce acid gastric.

Organismul are nevoie de acid gastric pentru a digera proteinele si apentru a absorbi vitamina B12.  Nivelul scazut de B12 poate fi indicat de oboseala si culoarea palida a pielii.

Antiacidele

Ai nevoie de acid clorhidric in stomac pentru o digestie buna. Folosirea antiacidelor reduce nivelul de calciu din organism si poate impiedica absorbtia corecta a nutrientilor.

Citeste si:  Secrete pentru o viata armonioasa
Medicamentele

Toate medicamentele pot priva corpul de o cantitate mare de nutrienti, de aceea, administrarea lor trebuie facuta doar la recomandarea medicului.

Anticonceptionalele

Anticonceptionalele epuizeaza organismul de magneziu, zinc, si numeroase alte vitamine. Acestea au un impact direct asupra hormonilor si astfel, influenteaza capacitatea corpului de a absorbi mineralele de care avem nevoie.

Dieta dezechilibrata

Daca nu consumi cantitati minime de alimente proaspete si naturale, poti sa ai deficienta de minerale.

Daca tu consumi multe alimente rafinate si procesate, alcool si bauturi care contin mult zahar si alte substante daunatoare, poti sa ai deficienta de minerale.

Lasa un comentariu mai jos daca ti-a placut articolul, vrei sa impartasesti experienta ta sau ai intrebari legate de acest articol!

Advertisements

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *