Alimentatia corecta din timpul sarcinii

Stresul in timpul sarcinii

Alimentatia corecta din timpul sarcinii

Alimentatia corecta din timpul sarcinii este esentiala pentru sanatatea bebelusului si a mamei. Chiar daca pana de curand se considera ca mamicile trebuie sa isi concentreze atentia asupra nutritiei abia in a doua jumatate a perioadei de sarcina, cand copilul castiga cel mai mult in greutate, studiile au dovedit faptul ca o alimentatie echilibrata pe toata perioada este importanta pentru dezvoltarea armonioasa a celui mic.

Stresul in timpul sarcinii, Alimentatia corecta din timpul sarcinii

Mesele regulate

Daca inainte, mama mai obisnuia sa sara peste mese sau sa ignore senzatia de foame, acest obicei trebuie schimbat imediat. Lipsa unei regularitati a meselor poate duce la un mediu total nefavorabil dezvoltarii copilului. In acest caz, este indicat sa se respecte cele 3 mese din timpul zilei si sa se serveasca cate o gustare intre acestea, ori de cate ori mamica simte senzatia de foame. Acest lucru ajuta la mentinerea nivelului normal al glucozei sanguine, aceasta fiind sursa optima de energie pentru dezvoltarea fatului.

Cum sa ai o alimentatie sanatoasa?, Alimentatia corecta din timpul sarcinii

Si totusi, ce mancam?

Inainte de toate, trebuie sa stii ca vechea zicala ca “mama trebuie sa manance pentru doi”, nu este valabila si se traduce doar in kilograme extra. Calitatea mancarii este mult mai importanta decat cantitatea. O alimentatie corespunzatoare contribuie la sanatatea mamei si a copilului furnizand elementele nutritive necesare celui mic. Atunci cand iti construiesti planul alimentar, trebuie sa ai in vedere cele 4 grupe de alimente:

Citeste si:  Rama verighete pentru miri placata cu argint

• Alimente hidro-carbonate. Acestea trebuie sa constituie baza majoritatii meselor (paine, orez, ovaz, porumb, grau, paste fainoase, mei, secara, legume bogate in amidon (cartoful). Ce furnizeaza? Proteine, fibre, energie, vitamine si saruri minerale.

• Proteine sanatoase peste sau alternative: oua, nuci, fasole, mazare, linte. Ce furnizeaza? Proteine, vitamina A, vitaminele complexului B, fibre (nuci si fasole), fier si zinc.

• Fructe si legume (fructe si legume proaspete, congelate sau deshidratate) Ce furnizeaza? Vitamina A si C, acid folic, potasiu, fier si fibre.In afara de cele 4 mari grupe se alimente de baza, este indicat sa se consume si cantitati mici de produse zaharoase si bauturi dulci. Caloriile in timpul sarcinii.

Femeile care au nevoie de suplimente alimentare trebuie sa consulte medicul inainte. Suplimentele de spirulina sunt benefice pentru a completa alimentatia cu vitamine si minerale sanatoase.

Studiile au demonstrat faptul ca femeile cu varsta cuprinsa intre 15 si 18 ani consuma in medie 2110 calorii/zi iar consumul zilnic pentru femeile intre 19 si 49 ani este de 1940 de calorii. O femeie gravida va avea nevoie de un supliment energetic (aprox. 200 calorii/zi) in timpul ultimelor trei luni de sarcina.mama pentru prima data

Mamele care isi alapteaza copiii numai in timpul primelor trei luni au nevoie de un supliment energetic zilnic de 480 de calorii iar cele care alapteaza cel putin 6 luni au nevoie de un surplus energetic zilnic de 550 de calorii. Asigura-te ca stii tot ce este necesar legat de alimentatia corecta din timpul sarcinii daca iti doresti un copil sau esti deja gravida! Daca ti-au fost folositoare informatiile din acest articol, poti da un share prietenelor tale care la fel, cauta informatii despre sarcina si alimentatie. 

Sumar
Alimentatia corecta din timpul sarcinii
Nume Articol
Alimentatia corecta din timpul sarcinii
Descriere
Alimentatia corecta din timpul sarcinii este esentiala pentru sanatatea bebelusului si a mamei. Chiar daca pana de curand se considera ca mamicile trebuie sa isi concentreze atentia asupra nutritiei abia in a doua jumatate a perioadei de sarcina, cand copilul castiga cel mai mult in greutate, studiile au dovedit faptul ca o alimentatie echilibrata pe toata perioada este importanta pentru dezvoltarea armonioasa a celui mic.
Autor
Publicat de
Juliana
Logo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *